טיפול בחרדה ודיכאון

טיפול בחרדה ודיכאון
קרדיט - Freepik

רגשות הם חלק בלתי נפרד מחיינו ומהווים תגובה נורמלית למתרחש סביבנו וגם למתרחש בתוכנו. שמחה, עצב, פחד, כעס, דאגה – כל אלה הם כמובן נורמליים לחלוטין. עם זאת, כאשר רגש מגיע לממדים שאינם פרופורציונליים ואף מפריע לנו בתפקוד ובחיי היום יום, חשוב לא להתעלם מהעניין ולבדוק את הנושא. היום יש מודעות רבה להפרעות נפשיות. הסטיגמות שהיו מעל אותן הפרעות במשך שנים מתפוגגות בהדרגה. לצד המודעות הרבה, יש היום גם שיטות יעילות ואף תרופות באמצעותן נעשה טיפול בחרדה ודיכאון או הפרעות נפשיות אחרות.

טיפול בחרדה ודיכאון: מתי מומלץ לפנות לייעוץ?

איך נדע מתי כדאי לבחון טיפול בחרדה ודיכאון? מתי פחד הופך לחרדה, ומתי עצב כבר נחשב לדיכאון? זו שאלה מורכבת שלא תמיד פשוט לענות עליה. כמה מקרים מובהקים יכולים להיות כאשר אנו מרגישים שאותה תחושת עצבות הולכת ומעמיקה, כאשר אנו מוצאים את עצמנו במצב בו אנו לא מרגישים רצון לצאת מהמיטה ולהתחיל את היום (ולא סתם כי כיף לנו להמשיך להתכרבל…), כאשר אנו לא מוצאים טעם בחיים ובעשיה, חשים חוסר תיאבון ובכלל כאילו עננה גדולה מלווה אותנו. במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם פסיכיאטר או לכל הפחות לפנות לרופא משפחה כשלב ראשון. כך גם לגבי חרדה: לדוגמה, כאשר קיים פחד מצמית שאינו נובע מדבר ממשי, ורמת החרדה גבוהה מאוד, חשוב לפנות לייעוץ.

מגוון שיטות לטיפול ושיפור התחושות

היום ישנן שיטות שונות עבור טיפול בחרדה ודיכאון. מעבר לטיפול תרופתי ישנן שיטות טיפול נוספות כגון טיפול קוגניטיבי-התנהגותי או מיינדפולנס. הטיפול התרופתי בחרדה ובדיכאון ניתן לאחר הערכת היבטים שונים, בין היתר מצבו הרפואי הכללי של המטופל והמאפיינים הספציפיים של תלונותיו והדברים המעיקים עליו.

ד"ר  אביתר שגב הוא פסיכיאטר מומחה המטפל במגוון תופעות כמו חרדה ודיכאון ומתאים את הטיפול באופן אישי. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

עסקים נוספים במגזין
פוליש לרצפה ישנה
פוליש לרצפה ישנה הוא פתרון מצוין לכל מי שמעוניין לחדש...
לא בא ברגל- למה כואבות לנו הרגליים
אתם לא ספורטאים ידועים ובאופן כללי לא חובבים אדוקים של...
מיתוג שולחן יום הולדת
הבן שלכם חוגג יום הולדת 10 והחלטתם להשקיע באירוע שאתם...
מסעדה בחיפה מומלצת
מידי פעם אתם רוצים לאכול טוב מבלי לבשל? רוצים שמישהו...
תהליך גירושין מסודר ומקצועי עם עורך דין מומחה במרכז
תהליך גירושין הוא תהליך מורכב שבו הצדדים נדרשים לשכור את...
קבלן בניין בירושלים
קבלן בניין הוא איש מקצוע אשר אחראי על עבודה הבנייה...
הובלות בהרצליה
לא אחת קורה לכם שאתם רוצים לעבור דירה? פעם בכמה...
אולמות אירועים בדרום
מחפשים מקום לאירוע שלכם? המדריך הבא יעשה לכם סדר. אין...
הובלות קטנות בתל אביב
שירותי הובלות קטנות בתל אביב הפכו להיות יותר ויותר נפוצים...
אלכוהול לאירועים
אם יש משהו שאי אפשר לוותר עליו באירועים מסוגים שונים,...
דילוג לתוכן