לא בא ברגל- למה כואבות לנו הרגליים

לא בא ברגל- למה כואבות לנו הרגליים
קרדיט: pexels.com

אתם לא ספורטאים ידועים ובאופן כללי לא חובבים אדוקים של פעילות מאומצת ללא ליווי מקצועי של מאמן הכושר שלכם, וגם זה בקושי, אז למה אם כן אתם סובלים מהרגליים שלכם? מתברר שבשונה ממה שנוח לרובינו לחשוב, פציעות רגליים אינם נחלתם הבלעדית של המכורים לספורט, ולא נגרמים דווקא בשל סיבוב לא נכון בעת בעיטה טובה לשער, כאבים בעצמות הרגליים עלולים לקרות לכל אדם, כולל אלו מביננו שמבלים את מרבית שעות חייהם מול המחשב וחוששים דווקא מבעיות גב. זהו, שלא תמיד זה עובד על פי הספר ויש הרבה סיכויים שדווקא הרגליים הן אלו שכואבים לכם. אז למה זה קורה, מה ההבדל בין כאב מאחורי הברך לכאב ברך, למה לפעמים כואבות לי כפות הרגליים ולמה זה קורה בעיקר אחרי מנוחה? ובעיקר- איך ניתן לסייע לעצמכם להתמודד עם כאבים שהרופא לא הצליח לפתור לכם? הנה התשובות שחיפשתם.

דוקטור, כואבת לי הנעל

אז זהו, שהנעל על פי רוב אינה הגורם לכאב אלא זו שמציפה אותו לתודעתכם ולמציאות חייכם. הגורם לכאב הוא דווקא משהו בתוך הרגל שלכם, ועל פי רוב הוא נמצא באזור כף הרגל עצמה [אם כי לפעמים כאב בכף הרגל נובע בנקודות כאב שונות לאורך הגפיים התחתונות]. כאב בכף הרגל ניתן לפעמים להפחית על ידיד שימוש בנעליים שתתאמנה את עצמן לנקודת הכאב ברגל ובכך תוכלנו להקל על הכאב, אולם פתרון הכאב טמון בתוך הרגל ולאו דווקא כאשר אתם לובשים את הנעל הספציפית. כאבים בכפות הרגליים עלולים לנבוע מדלקות שונות בגידי הרגל, בורסיטיס- זהו כאב שנגרם בעקבות דלקת בבורסה הקרובה לבוהן או בבורסות אחרות שנמצאות ברגל ותפקידן לשמש כחומר סיכה ולמנוע שחיקה של האזורים הפעילים הללו, וגם ממתיחה לא נכונה של האזור שגומה לצניחה של עצמות כך הרגל מעבר למקומן, מה שמסב כאב רב.

אז מה עושים

כך או אחרת, הצעד הראשון יהיה לאבחן את מקור הכאב, רגע לפני שפונים לחנות נעלי אורתופדיה, חשוב מאד לגשת לרופא מקצועי. הרופא ישלח לצילומים רלוונטיים, יתשאל אתכם אודות אורח החיים שלכם ויאבחן בסופו של דבר את הבעיה. מכאן והלאה ייתכן שתהיה לו הצעה קונקרטית לפתרון הכאב, וייתכן בהחלט שלא. חשוב לקבל המלצות לגבי פעילות גופנית תומכת, כירופרקט או פיזיותרפיסט מקצועיים לבעיה, וגם להתקדם לעבר שינויים שונים באורח החיים שעל פי רוב תומכים באופן משמעותי בהקלה על המצב. מחפשים עוד משהו שיכול לעזור? בי קיור לייזר.

עסקים נוספים במגזין
פוליש לרצפה ישנה
פוליש לרצפה ישנה הוא פתרון מצוין לכל מי שמעוניין לחדש...
לא בא ברגל- למה כואבות לנו הרגליים
אתם לא ספורטאים ידועים ובאופן כללי לא חובבים אדוקים של...
מיתוג שולחן יום הולדת
הבן שלכם חוגג יום הולדת 10 והחלטתם להשקיע באירוע שאתם...
מסעדה בחיפה מומלצת
מידי פעם אתם רוצים לאכול טוב מבלי לבשל? רוצים שמישהו...
תהליך גירושין מסודר ומקצועי עם עורך דין מומחה במרכז
תהליך גירושין הוא תהליך מורכב שבו הצדדים נדרשים לשכור את...
קבלן בניין בירושלים
קבלן בניין הוא איש מקצוע אשר אחראי על עבודה הבנייה...
הובלות בהרצליה
לא אחת קורה לכם שאתם רוצים לעבור דירה? פעם בכמה...
אולמות אירועים בדרום
מחפשים מקום לאירוע שלכם? המדריך הבא יעשה לכם סדר. אין...
הובלות קטנות בתל אביב
שירותי הובלות קטנות בתל אביב הפכו להיות יותר ויותר נפוצים...
אלכוהול לאירועים
אם יש משהו שאי אפשר לוותר עליו באירועים מסוגים שונים,...
דילוג לתוכן