נתפסתם נוהגים לפני קבלת הרישיון. מה עושים?

נתפסתם נוהגים לפני קבלת הרישיון. מה עושים?
קרדיט - Canva

כאשר בני נוער פועלים בצורה לא אחראית במקרים רבים ההתייחסות לכך היא סלחנית מתוך הבנה שמדובר על צעירים ששיקול הדעת שלהם עדיין אינו שלם כמו של אדם בוגר. עם זאת, כאשר מדובר על נהיגה ללא טסט, גם של נער שהחליט לקחת את רכב המשפחה עוד לפני שעבר טסט וקיבל רישיון ולפעמים אפילו לפני שהחל בכלל לימודי נהיגה יש בכך סכנה אמיתית. אם יתפס נוהג כך סוג העבירה יתפס כעבירת תעבורה בעלת אופי פלילי כך שהמשפט יתנהל בבית המשפט לנוער ולא בבית דין לתעבורה. לכן במקרה כזה חשוב שהוא יהיה מלווה ע"י עורך דין פלילי עם התמחות בדיני תעבורה. החלטת בית המשפט יכולה להשפיע עליו משמעותית להמשך חייו.

רישיונכם נשלל ונתפסתם? לפנות לעורך דין מומחה בתחום

שלילת רישיון היא מהענישות החמורות על עבירות תעבורה. הדבר קורה לאחר עבירה חמורה במיוחד כמו נהיגה בשכרות או תחת סמים או לאחר צבירת נקודות על עבירות רבות. בהתאם לכך הענישה על נהיגה בזמן פסילה גם היא חמורה מאוד. הירא יכולה להיות גם שלילת הרישיון לצמיתות ואפילו מאסר. לכן, אם נתפסתם בנהיגה בתקופת שלילה חשוב לפנות מיידית לעורך דין פלילי המתמחה בתעבורה. אמנם זוהי עבירה חמורה אך כל מקרה לגופו. אם היו נסיבות מיוחדות לנהיגה בתקופה זו כמו מקרה חירום שלא הותיר ברירה עורך הדין יעלה את הדברים מול בית המשפט ובמקרים רבים יביא להקלה בסעיף האישום ובעונש.

חשיבות פעולה מהירה לפני הגשת כתב אישום

כאשר גוף חוקר הדן במקרה כלשהו מחליט שיש מקום להגשת כתב אישום ועומד להעביר את הטיפול בעניין לגוף התביעה (אגף התביעות במשטרה או הפרקליטות) יישלח על כך מכתב לחשוד המיידע אותו בעניין. מכתב יידוע לחשוד לא יישלח בכל מקרה אלא בעבירות מסוג פשע- דרגת העבירות החמורה ביותר אשר העונש עליה הוא מעל 3 שנות מאסר ובשל כך מגיע לחשוד שימוע לפני הגשת כתב אישום. כמובן שכאשר החשוד מקבל את המכתב עליו לפעול במהירות וליידע בכך את עורך דינו. עורך הדין יעשה כל שניתן כדי לערער את החלטות גוף החקירה, יחפש כשלים בבניית התיק וההחלטה להגשת כתב אישום. אם החשוד  לא מגיב על מכתב יידוע ראשון בחלק מהמקרים יישלח מכתב יידוע שני אך לא תמיד. לכן, עם קבלת המכתב יש לשתף בכך עורך דין פלילי מנוסה בתחום.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית מנוסה שליוותה חשודים ונאשמים בתיקים מורכבים בצורה המקצועית ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

עסקים נוספים במגזין
ברגעים החשובים בחיים אינכם לבד
במקרים שבהם אנחנו זקוקים לעזרה של המוסד לביטוח לאומי קורה...
קורס דולה מחיר
קורס דולה מחיר
ליווי של דולה במהלך לידה כבר אינו נוגע רק לנשים...
מקפיא תעשייתי
בניית חדרי קירור ומקפיאים תעשייתיים
בניית חדרי קירור כרוכה במספר שלבים ליצירת סביבות מבוקרות לאחסון...
מה באמת כדאי לעשות כשיש בעיה במחשב הנייד
אם גם אתם התחלתם לעבוד בשנים האחרונות בעזרת מחשב נייד,...
קוסמטיקאית בתל אביב
קוסמטיקאית בתל אביב
אנחנו רואים בטלוויזיה או באינטרנט נשים מוכרות אשר גילן אינו...
אילוף גורים לצרכים
אילוף כלבים בצפון
באזור הצפון בישראל ישנם מספר מאלף כלבים בצפון שיכולים לסייע...
בניית ממד מחיר
שנים ניסיתם לדחות את העניין הזה, אך היום כבר ברור...
קונזולי
עבור מי שלא מגיע מהתחום, קונזולי היא לא מילה שמצלצלת...
צלם אחד לכל אירוע
לא משנה איזה אירוע אתם עומדים לחגוג בקרוב. בין אם...
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עו"ד מוניר רמאל - עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עורך דין חובות עורך דין חובות ממלא תפקידים מכריעים ניווט בנוף...
דילוג לתוכן