מה קורה אם נתפסתי נוהג ללא רישיון?

מה קורה אם נתפסתי נוהג ללא רישיון?
credit:canva

על פי סעיף 10 לפקודת התעבורה נקבע כי "לא ינהג אדם רכב מנועי אלא אם הוא בעל רישיון נהיגה תקף לרכב מאותו סוג, שניתן על פי פקודה זו, ולא ינהג אדם אלא בהתאם לתנאי הרישיון זולת אם פוטר מחובת רישיון נהיגה ובמידה שפוטר".

החוק מפריד בין שלושה מצבים- מצב של אי חידוש רישיון- שעלול לגרור לקנס או משפט במקרה שהרישיון אינו בתוקף, והזמנה לדין במידה ואינו בתוקף מעל שישה חודשים. אם הרישיון אינו תקף מעל לשנה, משרד הרישוי יכול לדרוש מהנהג לעבור תיקון כגון מבחן עיוני, קורס נהיגה נכונה או אפילו טסט מעשי. עבירה זו נחשבת לעבירה טכנית מול בית המשפט, אך חשוב להסדיר את החוב בזמן.

אם הרישיון אינו מתאים לסוג הרכב- מדובר בעבירה חמורה יותר בדרגתה מול בית המשפט, שנוטה להסתכל על נהגים אלה כמסוכנים לציבור, ולרוב יטילו פסילה לתקופה ארוכה, פסילה על תנאי וקנס כספי, ובמקרים אחרים- או במקרים שמדובר בעבירה חוזרת- עונש מאסר בפועל. העבירה האחרונה והחמורה ביותר בעיני החוק היא נהיגה ללא רישיון נהיגה- עונש המינימום הקבוע בחוק לעבירה מסוג זה הוא מאסר בפועל של עד שנתיים ופסילה בפועל למשך שלושה חודשים לפחות.

מה קורה אם נתפסתי נוהג ללא רישיון נהיגה?

אם נתפסת נוהג ללא רישיון נהיגה, עלייך להיוועץ במהרה בעורך דין טוב, המתמחה בדיני תעבורה, על מנת למנוע מצב בו תגיע למאסר בפועל. אם חיפשת עורך דין תעבורה בחיפה ראית בוודאי שיש עורכי דין מומחים רבים בחיפה ובכלל. חשוב להצטייד בעורך דין לענייני תעבורה בהקדם, שכן מדובר על עונש חמור שניתן לקבל ורצוי למנוע אותו ככל שניתן, במיוחד אם עדיין לא קיבלת רישיון נהיגה ונהגת על הכביש בכל זאת. עורך דין אלי אנושי שופט תעבורה בדימוס, יעניק לכם שירות בלתי מתפשר ואת כל המידע הרלוונטי בנושא.

ומה לגבי נהיגה בשעת רישיון בשלילה?

נהיגה ללא רישיון הינה עבירה חמורה, אשר עונשה יכול להיות כבד ולהגיע למאסר של עד שלוש שנים בפועל וקנס כספי. אם נתפסת נוהג ללא רישיון, עליך לעשות כל מה שניתן כדי לצמצם נזקים אל מול בית המשפט ולנסות להציג בפניו נסיבות מקלות. מדובר בעבירה חמורה ופלילית בעיני החוק וחשוב להתייעץ עם עורך הדין מומחה כבר בשלב בו עוצרים אותך השוטרים. עורך דין אלי אנושי שופט תעבורה בדימוס, ישמח לייצג אתכם ולענות עבורכם על כל שאלה בנושא.

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; אין בו טענה לייצוג הנאשם, כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

צלצלו עוד היום: 050-5738228

עסקים נוספים במגזין
ברגעים החשובים בחיים אינכם לבד
במקרים שבהם אנחנו זקוקים לעזרה של המוסד לביטוח לאומי קורה...
קורס דולה מחיר
קורס דולה מחיר
ליווי של דולה במהלך לידה כבר אינו נוגע רק לנשים...
מקפיא תעשייתי
בניית חדרי קירור ומקפיאים תעשייתיים
בניית חדרי קירור כרוכה במספר שלבים ליצירת סביבות מבוקרות לאחסון...
מה באמת כדאי לעשות כשיש בעיה במחשב הנייד
אם גם אתם התחלתם לעבוד בשנים האחרונות בעזרת מחשב נייד,...
קוסמטיקאית בתל אביב
קוסמטיקאית בתל אביב
אנחנו רואים בטלוויזיה או באינטרנט נשים מוכרות אשר גילן אינו...
אילוף גורים לצרכים
אילוף כלבים בצפון
באזור הצפון בישראל ישנם מספר מאלף כלבים בצפון שיכולים לסייע...
בניית ממד מחיר
שנים ניסיתם לדחות את העניין הזה, אך היום כבר ברור...
קונזולי
עבור מי שלא מגיע מהתחום, קונזולי היא לא מילה שמצלצלת...
צלם אחד לכל אירוע
לא משנה איזה אירוע אתם עומדים לחגוג בקרוב. בין אם...
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עו"ד מוניר רמאל - עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עורך דין חובות עורך דין חובות ממלא תפקידים מכריעים ניווט בנוף...
דילוג לתוכן