האם הפרטיות בסכנה?

האם הפרטיות בסכנה?
Credit Canva.com

פגיעה בפרטיות

חוק יסוד כבוד האדם וחירותו קובע כי כל אדם באשר הוא נתונה לו זכות לפרטיות. פגיעה בפרטיות היא מושג משפטי המתייחס לפגיעה בזכותו של הפרט לפרטיות. זה מתרחש כאשר מישהו חודר בכוונה לחייו הפרטיים של אדם אחר ללא הסכמתו, באופן פיזי או באמצעות שימוש בטכנולוגיה, כגון פריצה למחשב או לטלפון שלו. פגיעה בפרטיות יכולה להתרחש גם כאשר מישהו מפרסם מידע פרטי על אדם אחר. זה כולל חשיפת מידע מביך, אינטימי או אישי על מישהו ללא הסכמתו, או שימוש בתמונה או בדמותו למטרות מסחריות ללא רשותו. הפגיעה בפרטיות היא עוולה שמאפשרת תביעת פיצוי כספי גבוה ללא הוכחת נזק, וכן פגיעות מסוימות בפרטיות מהוות עבירה פלילית. צלצלו 054-2345919

מהן הסיטואציות שמהוות פגיעה בפרטיות

ראשית, בילוש, התחקות או מעקב יכולים להוות פגיעה בפרטיות. האזנת סתר או הקלטה אסורה- תיעוד האדם במקום שבו הוא מצפה לפרטיות מוגברת נחשבת לפגיעה בפרטיות. פרסום תמונה של אדם בנסיבות שעלולות לגרור השפלה וביזוי, כלומר גם אם הצילום נעשה באופן חוקי, פרסום של תצלום כזה עלול להשפיל את האדם וזה יחשב לפגיעה בפרטיות. בנוסף, העתקת תוכן שלא נועד לפרסות וכן פרסום הנוגע לצנעת הפרט גם כן נחשב לפגיעה בפרטיות. יתרה מזאת, שמשוש בשמו של אדם או בתמונתו או בקולו כאשר השימוש נעשה למטרות רווח נחשב לפגיעה בפרטיות. הפרת חובת סודיות אשר נקבעה בחוק בקשר לעניינים הפרטיים של האדם גם כן מהווה פגיעה בפרטיות.

הזכות לפרטיות לפי חוק הגנת הפרטיות

חוק הגנת הפרטיות קבע עקרון בסיסי ומנחה: אסור לפגוע בפרטיותו של אדם ללא הסכמתו. בהמשך לפירוט בספקה הקודמת למה נחשב לפגיעה בפרטיות, כל אחת מהפגיעות המתוארות שנעשו ללא הסכמתך הן פגיעה בפרטיות.

פגיעה בפרטיות עלולה להוביל לתביעה משפטית, לרבות תביעה אזרחית, המבקשת פיצויים בגין הפגיעה במוניטין של הנפגע, עוגמת נפש או הפסדים אחרים. ההגדרה המשפטית המדויקת של פגיעה בפרטיות עשויה להשתנות בהתאם לתחום השיפוט, אך היא נחשבת בדרך כלל כהפרה של זכותו הבסיסית של אדם. עורכת הדין אתי חסיד מתמחה בהליכים משפטיים הקשורים לפגיעה בפרטיות ותוכלו לקבל ממנה ייעוץ וליווי בכל נושא הקשור לתחום.

Credit Canva.com

תביעת לשון הרע

חוק לשון הרע נועד לאזן בין הזכות לחופש הביטוי לבין הזכות לשם טוב. הגשת תביעת לשון הרע תלויה בקיומם של שני תנאים: הראשון הוא פרסום והשני לשון הרע. לשון הרע היא כל ביטוי שיש בו כוונה או אפשרות לפגיעה בשם הטוב, ושעלול לבזות ולהשפיל אדם ואף לפגוע במשלח ידו.

מטרות תביעת לשון הרע

תביעת לשון הרע עשויה להיות בעלת מספר מטרות. כפעולה משפטית, מטרותיה של תביעה במקרים של לשון הרע הן לבקש סעד משפטי בגין הנזק שנגרם מההצהרה המשמיצה. המטרות הספציפיות של תביעת לשון הרע עשויות להשתנות בהתאם לנסיבות המקרה, אך בדרך כלל הן כוללות: פיצוי בגין הנזקים, פעולת תיקון, עונש לנתבע והגנה על המוניטין. בדרך כלל אחת המטרות העיקריות של תביעת לשון הרע היא קבלת פיצוי על הנזק שנגרם מההצהרה המשמיצה. זה עשוי לכלול פיצויים בגין אובדן הכנסה, פגיעה במוניטין, עוגמת נפש והפסדים אחרים.
מטרה נוספת של תביעת לשון הרע היא להשיג פעולה מתקנת לטיפול בנזק שנגרם מההצהרה המשמיצה. זה עשוי לכלול דרישה מהנתבע לחזור בו מההצהרה, לפרסם התנצלות פומבית או לנקוט בפעולות מתקנות אחרות כדי להפחית את הנזק שנגרם.
במקרים מסוימים, התובע עשוי לדרוש פיצויים עונשיים בנוסף לפיצויים. פיצויים עונשיים נועדו להעניש את הנאשם על התנהגותו הפסולה ולהרתיע התנהגות דומה בעתיד.
לבסוף, מטרת תביעת לשון הרע היא להגן על המוניטין של התובעים ולהחזיר את שמם הטוב. הדבר עשוי להיות חשוב במיוחד במקרים בהם המוניטין המקצועי או האישי של התובע נפגע מההצהרה המשמיצה. וכן, להרתיע אנשים אחרים מלבצע לשון הרע.

ייעוץ משפטי

ככלל, מטרותיה של תביעת לשון הרע הן לתת סעד משפטי לנזק שנגרם מההצהרה המשמיצה ולחייב את הנתבע באחריות למעשיו. עורך דין מנוסה יעזור לך להבין את האפשרויות המשפטיות שלך ולפתח אסטרטגיה להשגת מטרותיך בתביעת דיבה. עורכת הדין אתי חסיד היא בעלת התמקצעות עמוקה בהוצאת דיבה ודיני לשון הרע. והיא בעלת ניסיון ומומחיות לספק מענה לכל סוגיה וצורך בתחום של הוצאת דיבה ופרסום לשון הרע עד להשגת התוצאה המשפטית הרצויה עבור הלקוח. 054-2345919

עסקים נוספים במגזין
ברגעים החשובים בחיים אינכם לבד
במקרים שבהם אנחנו זקוקים לעזרה של המוסד לביטוח לאומי קורה...
קורס דולה מחיר
קורס דולה מחיר
ליווי של דולה במהלך לידה כבר אינו נוגע רק לנשים...
מקפיא תעשייתי
בניית חדרי קירור ומקפיאים תעשייתיים
בניית חדרי קירור כרוכה במספר שלבים ליצירת סביבות מבוקרות לאחסון...
מה באמת כדאי לעשות כשיש בעיה במחשב הנייד
אם גם אתם התחלתם לעבוד בשנים האחרונות בעזרת מחשב נייד,...
קוסמטיקאית בתל אביב
קוסמטיקאית בתל אביב
אנחנו רואים בטלוויזיה או באינטרנט נשים מוכרות אשר גילן אינו...
אילוף גורים לצרכים
אילוף כלבים בצפון
באזור הצפון בישראל ישנם מספר מאלף כלבים בצפון שיכולים לסייע...
בניית ממד מחיר
שנים ניסיתם לדחות את העניין הזה, אך היום כבר ברור...
קונזולי
עבור מי שלא מגיע מהתחום, קונזולי היא לא מילה שמצלצלת...
צלם אחד לכל אירוע
לא משנה איזה אירוע אתם עומדים לחגוג בקרוב. בין אם...
עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עו"ד מוניר רמאל - עורך דין לתביעות ביטוח לאומי
עורך דין חובות עורך דין חובות ממלא תפקידים מכריעים ניווט בנוף...
דילוג לתוכן