איזה פיצוי מגיע לעובד שנפגע בתאונת עבודה?

איזה פיצוי מגיע לעובד שנפגע בתאונת עבודה?
קרדיט Canva

נפגעים בתאונות עבודה זכאים לקבל פיצויים בגין אבדן כושר עבודה, הוצאות כספיות שנגרמו מהפציעה, נכות, עגמת נפש. התייעצות עם עורך דין תאונות עבודה מומלצת בעבור כל נפגע תאונת עבודה למיצוי זכויות ובחינת זכאות לפיצוי כספי. פיצוי כספי לנפגעים בתאונות עבודה ניתן במסגרת הביטוח הלאומי וגם מהמעסיק במקרים של פגיעה בעקבות מחדל. אם רשלנות של המעסיק גרמה לפציעה העובד רשאי להגיש תביעה לפיצוי כספי. על העובד להוכיח את האחריות של המעסיק לפגיעה וקשר עובדתי ישיר בין המחדל לבין הפציעה.

איך קובעים את סכום הפיצוי לעובד שנפגע בתאונת עבודה?

הכרה של הביטוח הלאומי בנפגע מזכה אותו בפיצוי כספי למשך כ-3 חודשים לאחר האירוע. אלו הם דמי פגיעה בגובה של כ-75% מהשכר של העובד. במקרים בהם התאונה גרמה לנכות העובד רשאי לתבוע קצבת נכות. אחוזי נכות בשיעור של 10%-19% מזכים את העובד בסכום פיצוי חד פעמי בגובה של 75% משכר העובד כפול 43%. במקרים של אחוזי נכות גבוהים יותר תינתן קצבת נכות חודשית. דיני עבודה קובעים לעובד שנפגע בתאונת עבודה זכויות במטרה לפצות אותו על אבדן כושר השתכרות. לקבלת מלוא סכום הפיצוי שמגיע לכם על פי חוק כדאי להיעזר בעורך דין.

איך מקבלים פיצוי אחרי תאונת עבודה?

הגשת תביעה אל הביטוח הלאומי הכרחית למטרת קבלת הפיצוי הכספי. פנייה מוקדמת ככל האפשר אל עורך דין תאונות עבודה תאפשר לכם לקבל הנחיות לאיסוף ותיעוד מידע רלוונטי. בכדי להיות מסוגלים להוכיח את הטענות יש לתעד את פרטי התאונה, לאסוף פרטים של עדי ראייה, לצלם את זירת האירוע. עליכם להעלות על הכתב את השתלשלות האירוע בצורה ברורה ומפורטת. אם קיימים נפגעים נוספים בתאונה יש לציין זאת. צילום של זירת האירוע מומלץ מכמה זוויות. חשוב לתעד את הנזק שנגרם לגוף ולרכוש.

פנייה לקבלת טיפול רפואי לאחר תאונת עבודה

תיעוד של פנייה לקבלת טיפול רפואי חיוני להוכחת נזק גופני. על הנפגע לפנות לקבלת טיפול רפואי ולהירשם במוסד הרפואי כנפגע תאונת עבודה. ללא תיעוד רפואי שמוכיח את הפגיעה לא ניתן יהיה להגיש תביעה לפיצוי. הרשומות הרפואיות יכללו אבחנה, המלצות להמשך טיפול, תיאור של השתלשלות האירוע. רישום מסודר הוא המפתח למיצוי מלא של הזכויות שלכם. כדאי להקדים להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה לקבלת הנחיות בדבר איסוף קבלות, אסמכתאות רפואיות ומידע. משרד עורכי דין אריק שלו ושות' מנהל בהצלחה תיקים אל מול הביטוח הלאומי, אם אתם מחפשים עורך דין דיני עבודה שמתמחה גם בתאונות עבודה והתנהלות מול ביטוח לאומי צרו קשר לתיאום פגישה.

עסקים נוספים במגזין
התעמלות בבית
התעמלות בבית
התעמלות בבית לנשים נחשבת לפעילות חשובה ורצוי שתתבצע על בסיס...
תנו למקצוענים לנהל את ענייני המשפחה שלכם
לכל משפחה יש נושאים שונים שמחייבים התנהלות מול הרשויות וגופים...
ברגעים החשובים בחיים אינכם לבד
במקרים שבהם אנחנו זקוקים לעזרה של המוסד לביטוח לאומי קורה...
קורס דולה מחיר
קורס דולה מחיר
ליווי של דולה במהלך לידה כבר אינו נוגע רק לנשים...
מקפיא תעשייתי
בניית חדרי קירור ומקפיאים תעשייתיים
בניית חדרי קירור כרוכה במספר שלבים ליצירת סביבות מבוקרות לאחסון...
מה באמת כדאי לעשות כשיש בעיה במחשב הנייד
אם גם אתם התחלתם לעבוד בשנים האחרונות בעזרת מחשב נייד,...
קוסמטיקאית בתל אביב
קוסמטיקאית בתל אביב
אנחנו רואים בטלוויזיה או באינטרנט נשים מוכרות אשר גילן אינו...
אילוף גורים לצרכים
אילוף כלבים בצפון
באזור הצפון בישראל ישנם מספר מאלף כלבים בצפון שיכולים לסייע...
בניית ממד מחיר
שנים ניסיתם לדחות את העניין הזה, אך היום כבר ברור...
קונזולי
עבור מי שלא מגיע מהתחום, קונזולי היא לא מילה שמצלצלת...
דילוג לתוכן