ניהול מוניטין דיגיטלי: הבנת היסודות

ניהול מוניטין דיגיטלי: הבנת היסודות
קרדיט: freepik

ניהול מוניטין דיגיטלי מבוסס על אסטרטגיית קידום שגורמת לעסקים ולאנשים פרטיים להיראות הכי טוב באינטרנט. התנהלות נכונה מגנה על המוניטין העסקי והאישי מפני התקפות מזיקות או מידע מוטעה; ומבטיחה שהתדמית הציבורית תהיה מדויקת, עדכנית ואותנטי, ככלי המיתוג האישי האולטימטיבי.

סוכנות שיווק דיגיטלי מתמחה בעבודה עם מנכ"לים של ארגונים, יזמים, מנהלי חברות, מייסדים ואינספור בעלי עסקים בתחומים שונים, להגנה על המוניטין העסקי שלהם שנפגע, ושימור שמם הטוב ברחבי הרשת באמצעות אסטרטגיית ניהול מוניטין דיגיטלי מקיפה ומותאמת אישית.

במאמר זה נדבר קצת על התובנות והכלים הדרושים כדי להבין איך מתנהל תהליך מקיף ויעיל של ניהול מוניטין, מה צריך לעשות כשאתם זקוקים לשירותי המומחים בתחום, ואיך ליישם קמפיין מיתוג עסקי מעולה.

אבל קודם בואו נבין מה זה ניהול מוניטין דיגיטלי?

בניגוד לדעה הרווחת, תהליך ניהול מוניטין דיגיטלי אינו מתבצע כבמטה קסמים שמסיר מידע שאינו רצוי מהאינטרנט, לפחות לא בישראל, השוק שמאמר זה מתמקד בו. התהליך כרוך בהצבת תוכן מקוון חדש שדוחף תוכן ישן או שאינו רצוי למיקומים נמוכים בתוצאות החיפוש. התהליך יכול גם להעלות תוכן מקוון אחר למיקומים גבוהים על מנת להעביר חומר שאינו רצוי.

לאחר שהתהליך מסתיים בהצלחה, יש לשמור על התוצאות, אחרת התוכן שאינו רצוי עשוי לצוץ מחדש במיקומים גלויים בתוצאות החיפוש של גוגל, בדרך כלל בתוך שלושה חודשים עד חצי שנה. חשוב להבין שתוכן חדש אינו מופיע באופן אוטומטי בראש תוצאות החיפוש, והאתגר המרכזי של ניהול מוניטין דיגיטלי הוא ליצור תוכן שגוגל תדרג היטב.

התהליך כולל הבנה של האלגוריתמים של גוגל, כמו גם יכולת לייצר תוכן באיכות גבוהה ובכמויות. מומחי ניהול מוניטין משתמשים באסטרטגיות שגוגל רואה בהן "כובע לבן", ומקדמת את האתר בהתאם.

אם המוניטין שלכם נפגע, אתם צריכים את שירותי המומחים בתחום

הצורך בשירות ניהול מוניטין דיגיטלי מתעורר כשמתפרסמים אזכורים שליליים על ארגונים וחברות, או כשתוצאות החיפוש בגוגל מציגות תכנים שליליים על בית העסק. הצורך בתוכנית מקיפה חשוב גם לשימור המוניטין החיובי, ולמניעת בעיות עתידיות שיעיבו על שמכם הטוב.

מסיבה זו, בעלי עסקים רבים, שמעוניינים להקדים תרופה למכה, שוכרים את שירותי המומחים בתחום, ומפעילים אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מקיפה, יעילה ומותאמת אישית.

מהם הכלים העיקריים של ניהול מוניטין דיגיטלי?

ארבעת הכלים העיקריים של תוכנית ניהול מוניטין דיגיטלי כוללים תוכן, פלטפורמות, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), ואסטרטגיה. עכשיו בואו נתעכב רגע על כל אחד מהכלים האלו.

תוכן איכותי

התוכן היעיל ביותר מתחיל בטקסט עשיר במידע שאינו משוכפל ממקום אחר ברשת. התוכן צריך להיות מועיל, רלוונטי וכתוב היותר. ניתן להוסיף לתוכן סרטון וידיאו, צילומים, פודקאסטים וכל פיסת תוכן אחרת שניתן להציב באופן מקוום.

קידום אתרים, פלטפורמות ואסטרטגיה יכולים לקחת אתכם רחוק, אבל בלי תוכן איכותי ומעודכן ברציפות, כלים אלו יהיו חסרי תועלת. מסיבו זו, התוכנית הטובה ביותר של ניהול מוניטין דיגיטלי מבוססת בעיקר על תוכן איכותי.

פלטפורמות בהן מתפרסמים תכנים

אלו הם האתרים שבהם ממוקמים תכנים:

  • אתרי אינטרנט.
  • פורומים.
  • אתרי חדשות.
  • אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, ומאות ערוצים אחרים.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

קידום אתרים הוא תהליך שיפור הנראות של אתר אינטרנט או דף אינטרנט בגוגל, תוך שימוש במילים שאנשים מחפשים בתדירות גבוהה, קישורים נכנסים מאתרים אחרים, מטא תגיות יעילות וטכניקות אחרות, כולל האופן שבו אתר אינטרנט מובנה. כלי מנהלי האתרים של גוגל הוא משאב איכותי ביותר לשיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים.

קיימים שני סוגי קידום אתרים: "כובע לבן" ו"כובע שחור". שיטות כובע לבן תואמות את הנחיות גוגל ואינן כרוכות בהונאות. טכניקות כובע שחור מנסות לשפר את הדירוג באופנים שאינם מאושרים על ידי גוגל.

אם גוגל מגלה אתרים שמנוהלים בשיטות כובע שחור, היא נוטה להעניש אותם על ידי הסרתם מתוצאות החיפוש או על ידי ירידה בדירוג למיקומים כל כך נמוכים, עד שהם בלתי נראים.

אסטרטגיית ניהול מוניטין דיגיטלי

כל תוכנית ניהול מוניטין דיגיטלי מתנהלת באופן שונה, ומכוונת ליעדים, לוחות זמנים ותוצאות שונות. התהליך ארוך, אבל שווה את המאמץ וההשקעה.

שליטה על המידע המתפרסם

ניהול המידע הזמין לציבור באופן מקוון על ארגונים או אנשים מאפשר להם "לקחת בעלות" על המוניטין שלהם. כאשר בעלי עסקים אינם פעילים באופן קבוע בקביעת המידע הביוגרפי והמקצועי שמתפרסם עליהם באינטרנט, אחרים עשויים לקבל את ההחלטה עבורם. "אחרים" כוללים תוכניות אוטומטיות, כלומר "בוטים", שאוספות ומוסיפות באופן רציף מידע זמין לציבור באופן מקוון.

מסיבה זו, הצעד הראשון בתוכנית ניהול מוניטין דיגיטלי היא להבין איזה מידע קיים ברשת על הארגון. לא ניתן לשלוט במה שאנשים אומרים עליכם במאמרים ובפורומים מקוונים, אבל יש לכם שליטה על פריטים כגון ביוגרפיות מקצועיות, פרופילים של החברה, שלעתים מורכבים על ידי מקורות שאינם בשליטתכם, וסוגים אחרים של תכנים.

בשורה התחתונה, אל תשאירו את יצירת המותג שלכם לזרים

ללא מותג קיים שניתן לזיהוי בבירור, בעלי עסקים משאירים לאנשים אחרים את הפרשנות של הישגיהם, כישוריהם וזהותם. פרשנות זו תתבסס בדרך כלל על מידע שאינו שלם, ולעתים אינו מדויק. חלק מתהליך ניהול מוניטין דיגיטלי הוא בניית נוכחות חזקה ברשת.

ללא תוכנית מקיפה, כל מה שמתפרסם באופן מקוון עליכם, יגיע למיקומים גלויים בגוגל ויכול להישאר שם כשמישהו יחפש את שמכם. ככל שיש בבעלותכם יותר "נכסים" מקוונים, כך יש לכם יותר כלים לדיכוי חומר כזה. יצירת נכסים מקוונים היא מה שמומחי ניהול מוניטין מקוון מכנים "בניית חומת אש דיגיטלית".

עסקים נוספים במגזין
איך להתמודד עם עבירות תעבורה
עבירות תנועה עלולות להביא לפסילת רישיון הנהיגה, במיוחד כאשר מדובר...
האם הפרטיות בסכנה?
פגיעה בפרטיות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו קובע כי כל אדם...
מה האפשרויות שלי לקבל הלוואה למשכנתא שלא בדרך הרגילה
מה אני עושה אם הבנק החליט לא לאשר לי את...
לעצור את השתייה
ישנם לא מעט התמכרויות, שכן ההתמכרות הנפוצה ביותר שיש כיום...
להרגיש טוב עם הגוף
חזה גדול ושופע אצל נשים מקושר לרוב לנשיות, לפריון וגם...
מכון איכותי ומדויק
בעידן של היום אנשים רבים מכורים לאלכוהול שכן אלכוהול נחשב...
מדבקות ממותגות לעסק
מזל טוב על פתיחת בית העסק! זה היה החלום הגדול...
משלוחים במרכז
חברת שליחויות תל אביב
בעולם העסקים דברים צריכים לקרות כאן ועכשיו, ועל בעל העסק...
איזה כיף שיש לכם חיית מחמד חדשה! – ועכשיו, צריך לדאוג לה
ברגע בו משפחה צעירה מאמצת חיית מחמד הוא אחד מהרגעים...
ניהול מוניטין דיגיטלי: הבנת היסודות
ניהול מוניטין דיגיטלי מבוסס על אסטרטגיית קידום שגורמת לעסקים ולאנשים...
דילוג לתוכן