כולם מדברים על קיימות, אבל מה זה בעצם?

כולם מדברים על קיימות, אבל מה זה בעצם?
Credit: Pixabay.com

כששוק ההון מתחיל לשים דגש על אימפקט וקיימות זה הרגע להתחיל להפנים שמדובר בהרבה יותר מאשר טרנד לאנשים מצפוניים שמצאו להם משחק חדש. מדובר בתחום שעוסק בהתייעלות של כל פעילות במשק ובכלל משום שמשאבי כדור הארץ הולכים ומתכלים ואנחנו לא עושים בהם שימוש נכון. חשוב להבהיר גם שיש הבדל בין השפעה ברורה וישירה של פעילות תעשייתית ומסחרית של בני האדם על כדור הארץ לבין נושאים שאינם נמצאים בשליטת האדם בהכרח, שלא תמיד יודעים מהו ההסבר לכך. הרלוונטיות של יועצים דרושים איכות הסביבה קריטית יותר מתמיד משום שהטבע כבר אינו מה שהיה והוא הולך ומשתנה לנגד עינינו באשמתנו. בחברת EOS – שירותי התייעלות סביבתית משתדלים להבהיר לחברות ולארגונים את ההשפעה של השינויים בסביבה עליהם ולהפך, תוך כדי הכנת דוחות שמפרטים מה עוד אפשר לעשות על מנת שההתייעלות תיעשה בהתאם לתנאים הסביבתיים שבהם הם פועלים.

תכנון מדוקדק חוסך עלויות

העלויות שנחסכות כתוצאה מדוחות של ייעוץ סביבתי יכולות להיות משמעותיות. כשמתחשבים בדרישות הסביבתיות ומתכננים בהתאם לכך את הבנייה כך שלא תיעשה, למשל, באזורים מזוהמים שימנעו אכלוס של המבנה, ברור כמה מיליוני שקלים נחסכים. אבל גם כאשר חברה תעשייתית כבר פועלת והיא רוצה להקטין את האימפקט הסביבתי שלה ולשמר יותר קיימות, גם לשם אפשר להגיע ולשפר את המצב בעזרת יועצים מנוסים המתמחים בכל מה שקשור בכך, משיפור בהטמנת פסולת ותוצרי שפכים ועד פינוי חומרים מזהמים ובוצות. למנהלים רבים חשוב להבין היום עד כמה קריטית ההתחשבות באיכות הסביבה משום שיש מי שמודד זאת היום ומתגמל חברות כאלה גם מבחינת השקעות, וזה קריטריון שלא היה בעבר.

להשקיע בחברות שמשמרות קיימות

זה כבר לא עתידני אלא קורה היום. כבר כמה שנים שהמגמה להשקיע בחברות שיש להן חזון וערכים ברורים של קיימות הולכת ומתרחבת. משקיעים צעירים כבר לא מוכנים לקנות את התירוצים שאי אפשר לעשות שום דבר ושרווחי החברה חשובים יותר מהאנשים שחיים סביבה ולכן הם דורשים דין וחשבון על היחס שלה לקיימות. זה הפך להיות כל כך משמעותי שיש חברות שמתחייבות לכך בקפדנות ולכן גם שירותי ייעוץ ותכנון סביבתי הפכו להיות מבוקשים מאוד. בחברת EOS – שירותי התייעלות סביבתית מכירים היטב את הדרישה הגוברת לכך בהיותם מי שמפיקים דוחות תכנון סביבתי לפי דרישה כזאת.

עסקים נוספים במגזין
קייטרינג בצפון
"ארץ אהבתי" - קייטרינג בצפון לכל אירוע ולכל חגיגה
קייטרינג בצפון זה לא רק עניין של הגשת אוכל, יש...
פירוק מרצון של חברה
חלוקת נכסים
פירוק מרצון של חברה מתרחש כאשר בעלי המניות או הדירקטורים...
חלאקה
"ארץ אהבתי" - חגיגות חלאקה עם המומחים בתחום
חלאקה חלאקה הוא טקס חגיגי ומסורתי שמקורו ביהודי מרוקו המתקיים בשבת...
דפי ממו מותגים
דפי ממו ממותגים - דפוס מרקשטיין
דפי ממו ממותגים דפי ממו ממותגים מציעים נגיעה ייחודית ומקצועית לרישום...
פילאטיס
שיעורי פיליאטיס – חוויה אחרת
שיעורי פילאטיס מכשירים מציעים גישה מקיפה ודינמית לכושר גופני, תוך...
מה האפשרויות שלי לקבל הלוואה למשכנתא שלא בדרך הרגילה
מה אני עושה אם הבנק החליט לא לאשר לי את...
לעצור את השתייה
ישנם לא מעט התמכרויות, שכן ההתמכרות הנפוצה ביותר שיש כיום...
ייצוג בענייני תעסוקה
עורך דין דיני עבודה בראשון לציון מטפל במגוון נושאים כמו...
19
הידרולוג
אם יצא לכם לקרוא במדור דרושים איכות הסביבה אודות הידרולוג...
20
מתי בפעם האחרונה חשבתם על שירותי הדפסה מקצועיים?
לכל אחד מאיתנו יש רגע בחיים שבו הוא צריך לקבל...
דילוג לתוכן