איך מתמודדים עם טראומה נפשית קשה?

איך מתמודדים עם טראומה נפשית קשה?
קרדיט canva

אנחנו חיים במדינה שידעה לא מעט מלחמות קשות, פיגועים ואסונות. כמעט אף אחד מאיתנו לא יכול להישאר אדיש לכל המצב הזה, ורבים מאיתנו נפגעו פיזית או נפשית. מה באמת עושים עם טראומה קשה? מה עושה אדם שהיה עד לפיגוע נוראי או לכל חוויה אחרת שנחרטה לעד בנפשו? יש אנשים שינסו להדחיק את העניין כמה שרק אפשרי ויש כאלה שלא יפסיקו לדבר ולחוות את אותה סיטואציה קשה. מה שמשותף כמעט לכולם, זה שבמוקדם או מאוחר, בדרך כזו או אחרת, הטראומה תחזור ותעלה את ראשה מעל פני המים. במצבים כאלה טיפול בטראומה נפשית דרוש, ומאוד לא מומלץ לדחות אותו. טיפול בטראומה נפשית אומנם לא יכול לשנות את מה שקרה לנו בעבר, אך הוא בהחלט יכול להשפיע על העתיד שלנו. לכן, אם גם אתם סובלים מטראומה כלשהי ואתם רוצים איכות חיים טובה, אל תוותרו על טיפול מקצועי.

מה כולל טיפול נפשי?

אנשים רבים שחושבים על האפשרות של טיפול נפשי פרטי תוהים במה באמת מדובר. כמובן שאין על כך תשובה אחת נכונה, כי זה תלוי בגורמים שונים. למשל, השאלה איזה טיפול נפשי פרטי יציעו לכם תלויה בשאלה האם אתם סובלים מטראומה או ממחלה נפשית. בנוסף, בחירת הטיפול תהיה קשורה גם לחומרת המצב שלכם. מה שבטוח זה שכדי לבחור את הטיפול הנכון צריך תחילה להבין על איזו בעיה מדובר. לשם כך עליכם לעבור אבחון על ידי צוות רפואי מקצועי. רק אחרי שהצוות יבחן את הדברים לעומק ניתן יהיה להבין במה מדובר ולהתאים לכל אחד את הטיפול היעיל ביותר עבורו. חשוב להבין שההתמודדות עם בעיות נפשיות שונות היא לא דבר פשוט. השיפור בדרך כלל גם לא מגיע ביום אחד. צריך להתמיד ולעבור את הדרך הארוכה כולה עד שנגיע אל חוף מבטחים.

לא תמיד חובה להתאשפז

פעמים לא מעט אנשים שסובלים מבעיות נפשיות חוששים מאשפוז. לא אחת הם חוששים מאשפוז כי זה כבר קרה להם בעבר או פשוט כי החברה רואה זאת בין לא טובה. חשוב לדעת: היום קיימות חלופות אשפוז עבור לא מעט מצבים נפשיים מורכבים. לכן, אם במקרה שלכם אתם דוחים את הפניה לקבלת עזרה נפשית כי אתם חוששים מאשפוז, דעו שאפשר גם אחרת. חלופות אשפוז קיימות היום בכל רחבי הארץ ולכן כל מה שנותר לכם לעשות זה לפנות לקבלת הטיפול הרפואי המתאים למצב האישי שלכם.

עסקים נוספים במגזין
טיפול בקשישים- מה עדיף?
על מי צריך להפקיד את הטיפול בקשישים? זו שאלה פופולרית...
הקמת גינות פרטיות
אנשים רבים בטוחים שאם רק יהיה להם בית עם גינה,...
רכב נכים עם מעלון
רכב נכים עם מעלון
אנשים נכים שמשתמשים בכיסאות גלגלים נתקלים לא אחת בקשיים לוגיסטיים...
מעצבת פנים ברחובות
עיצוב פנים הוא תחום מבוקש מאוד. חללים שונים עוברים תהליך...
טיפול פסיכולוגי בצפון
טיפול פסיכולוגי אינו נחשב למותרות ועם שגרה לחוצה ומאתגרת כמו...
אותיות גרפולוגיה
פנו בהקדם אל גרפולוג מומחה
אותיות גרפולוגיה גרפולוגיה הוא מקצוע שבוחן לעומק את כתב היד של...
עבירות מין- תחום רגיש במיוחד במשפט הפלילי
עבירות מין הן נושא רגיש במיוחד בתוך המשפט הפלילי. ההתייחסות...
עורך דין לענייני צוואה
עורך דין לענייני צוואה עורך צוואות ומייצג לקוחות כאשר מתעוררות...
מקרן להשכרה
במידה ואתם מארגנים הקרנה עבור קהל גדול של כל דבר...
רנטגן עד הבית
בדיקות רפואיות שיש לבצע במרפאה או בבית חולים עשויות להיות...
דילוג לתוכן